Saturday 14 September 2013

AnTaRa dUa ~~~~

Jodoh ?!
Ya...semua org xtao dgn sape die tlah djodohkan...bler..dmane..kat mane..ngan sape..sumer tu tlah dtentukan oleh ALLAH swt....
same goes to me ~~~saya xtao sape jodoh saya...
actually, here i juz wanna share about my love story yg xbape menarik pown...huhu

Dalam entry sy yg sebelom ni, saya da ceritakan kisah idup sy ngan my ex2 bf....da latest is my en naz....ermm....say knal die da setaun n ktorang rancang da tuk serius lam hubungan nie....tp, cmtu lah..kte hanya mampu merancang...Tuhan yg mnentukan... =)

1 day, on 24 august 2013...saya n umi abah g ntar my lil sys balik penang....then msa otw balik tu, my father ask me about en naz.....ermm....he ask, i answer....camtu la sterusnyer....xperlu la kot sy gtao soklan ape yg abah saya tanyer....dari nada suara abah, i noe yg die mmg berat aty tuk restukan hbungan saya n en naz...i noe dat he has his own reason y die xnk aku serius ngan en naz...yg pasti, jarak menjadi punca utama my father xsetuju...afta abah soal jwab saya cmtu, day by day, abah n umi asyik sebut suh cari ore kelate as my 'future husband'. . . .seriusly! aku ase buntu gler....xtao cne nk ckap kt en naz n mane saya nk cari ore kelate sdangkan kwan laki kelate pn xrmai....hurmm.....then, dgn berat atynyer sy gtao en naz psal sumer ni n decide to b fren wif him....tipu la kan kalo die xsedey...sy pn sedey...but, we hav no choice......tmbahan pulak, en naz xkeje ag n belom ade degree.....i'm so sorry en naz...sy kne ikut my parents=( harap sgt awk boleh pham......

Ok......at da same time, sy da berkawan ngan kawan along.....mesti sumer pelik kan...ape kaitan lak ngan kawan along nie.....erm..ktorang knal msa die dtg raya kt umah on 4 syawal....n sy layan die pn bese je la...sbgai kwan along...then ktorang mula contact kt fb n tukar2 num phone....xtao nk cter cne sal die sbb masih terlalu awal tuk sy describe lbih2 sal die.....die ade cuba ckap sal aty n perasaan...tp sy takot nk take serius...sbb die lg tua dari sy...so, sy xtao cra berkawan n bergurau ngan org lg tua n matang dari sy...mmg sy selesa ngan die.....die da keje..n da most important, die ore kelate...awalnyer my parents xtao sy kwan ngan abg tu....then sy gtao umi....umi xde halangan kalo sy terus kawan ngan die....along pn same...abah je xsempat gtao ag.....

Terlalu awal tuk sy tentukan sape jodoh sy kan....i need time tuk lpaskan en naz dari aty saya n cuba tuk 'berkawan' ngan abg tu n cuba trima die lam idup saya.....
Saya hrap sgt sy dpat buat pilihan ngan tepat.da smpai msanya tuk sy pk kan msa depan sy...



No comments:

Post a Comment